چشم انداز فعالیت اقتصادی و قیمت‌های ژاپن (آوریل 2023)

چشم انداز فعالیت اقتصادی و قیمتهای ژاپن (آوریل 2023)

اقتصاد ژاپن احتمالاً در اواسط سال مالی 2023، با حمایت عواملی مانند تحقق تقاضای متوقف‌شده، اگرچه انتظار می‌رود که تحت فشار نزولی ناشی از قیمت‌های بالای کالاها در گذشته و کاهش سرعت رشد قرار گیرد، سطحی از رشد را مشاهده خواهد کرد. بهبود در اقتصادهای خارج از کشور پس از آن، با تشدید تدریجی چرخه سودمند از درآمد به مخارج، پیش بینی می شود که اقتصاد ژاپن با سرعتی بالاتر از نرخ رشد بالقوه خود به رشد خود ادامه دهد. پس از آن، با تشدید تدریجی چرخه سودمند از درآمد به مخارج، پیش بینی می شود که اقتصاد ژاپن با سرعتی بالاتر از نرخ رشد بالقوه خود به رشد خود ادامه دهد. با این حال، سرعت رشد به احتمال زیاد به تدریج تا پایان دوره پیش بینی کاهش می یابد.

نرخ افزایش سال به سالِ شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) احتمالاً، با کاهش اثرات ناشی از انتقال به قیمت تمام شده به مصرف کننده، در اواسط سال مالی 2023 کاهش می یابد. پس از آن، پیش‌بینی می‌شود که با بهبود شکاف تولید و افزایش انتظارات تورمی میان‌مدت و بلندمدت و رشد دستمزدها، همراه با تغییرات در عواملی مانند قیمت و دستمزد شرکت‌ها، نرخ افزایش مجدداً شتاب متوسطی داشته باشد.

افزایش شاخص قیمت مصرف کننده ژاپن
افزایش شاخص قیمت مصرف کننده ژاپن

با مقایسه پیش‌بینی‌هایی که برای سال مالی 2024 ارائه شده‌اند با پیش‌بینی‌های ارائه شده در چشم‌انداز قبلی فعالیت‌های اقتصادی و قیمت‌ها (گزارش چشم‌انداز)، نرخ‌های رشد واقعی تولید ناخالص داخلی پیش‌بینی‌شده برای سال‌های مالی 2022 و 2023 کمتر است، که عمدتاً به دلیل پیش‌بینی کمتر برای مصرف خصوصی است، اما پیش‌بینی‌شده نرخ رشد برای سال مالی 2024 کم و بیش بدون تغییر است. نرخ‌های پیش‌بینی‌شده افزایش سالانه CPI، عمدتاً به دلیل پیش‌بینی بالاتر برای دستمزدها، برای سال‌های مالی 2023 و 2024 تا حدودی بالاتر است،.

با توجه به خطراتی که در چشم انداز آیندۀ اقتصاد ژاپن وجود دارد، ابهامات بسیار بالایی برای اقتصاد این کشور وجود دارد، از جمله تحولات در فعالیت های اقتصادی خارج از کشور و قیمت ها و همچنین تحولات در وضعیت پیرامون اوکراین و قیمت کالاها. در این شرایط لازم است به تحولات بازارهای مالی و ارزی و تاثیر آن بر فعالیت و قیمت های اقتصادی ژاپن توجه لازم مبذول شود.

با توجه به تراز ریسک، ریسک‌های مربوط به فعالیت‌های اقتصادی برای سال مالی 2023 به سمت نزولی منحرف می‌شوند، اما به طور کلی پس از آن متعادل می‌شوند. ریسک‌های مربوط به قیمت‌ها برای سال مالی 2023 به سمت بالا منحرف می‌شوند، اما برای سال مالی 2025 به سمت نزول منحرف می‌شوند.

0امتیازی ثبت نشده

متوسط امتیاز از 0 کاربر

0 رای
0 رای
0 رای
0 رای
0 رای

ارسال نظر و ثبت امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انصراف

لطفا ابتدا لاگین نمایید.