بهترین بورس خارجی برای ایرانیان – نحوه خرید سهام در بورس خارجی

بازنگری توسط: زینب اصغری
نحوه خرید سهام در بورس خارجی

بورس‌ خارجی از جمله بورس نیویورک، بورس نزدک و اروپا از بزرگترین بازارهای سرمایه دنیا هستند و ارزشمندترین شرکت‌ ها و برندهای بزرگ جهان در آنها معامله می‌ شوند. برای ایرانیان نیز این بازارها فرصتی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود بیشتر می ‌باشند. با توجه به تحریم ‌های اقتصادی و مالی وضع شده علیه ایران ، ایرانیان نمی توانند در تمامی بورس های خارجی سهام بخرند.

برای خرید سهام بورس خارجی ابتدا باید در بروکری که به ایرانیان خدمات می دهد ، ثبت نام کنید. سپس باید بررسی کنید سهام خارجی منتخب شما در کدام یک از این بروکر ها درج شده است. با این روش ایرانیان به راحتی می توانند سهام بورس خارجی را خریده و معامله کنند. برای مشاهده و انتخاب بروکر های معتبری که به ایرانیان خدمات می دهند می توانید از لیست بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان استفاده کنید. در این بروکر ها مهم ترین و بهترین سهام بورس خارجی که ایرانیان می توانند آنها را بخرند ، درج شده اند.

در لیست زیر بهترین بورس های جهان را می بینید. در ادامه بهترین سهام بورس خارجی برای ایرانیان و نیز نحوه خرید آنها را آورده ایم.

بورس خارجینام بورسارزش بازار
1بورس نیویورکNYSE$25.0T
2بورس نزدکNasdaq$21.7T
3بورس اروپاEuronext$7.2T
4بورس شانگهایShanghai Stock Exchange$6.7T
5بورس ژاپنJapan Exchange Group$5.9T
6بورس شنزنShenzhen Stock Exchange$4.5T
7بورس هنگ کنگHong Kong Exchanges$4.2T
8بورس هندNational Stock Exchange
of India
$3.5T
9بورس لندنLSE Group$3.4T
10بورس عربستانSaudi Exchange$3.1T
بهترین بورس های خارجی

بازار بورس جهانی چیست؟

بورس‌ های جهانی یکی از اصلی‌ترین مراکز معامله در جهان هستند که محل خرید و فروش انواع دارایی‌ های مالی مانند سهام، ارز، طلا، نفت و سایر کالاهای قابل معامله هستند. این بازارها به دلیل حضور شرکت ‌های بزرگ و تأثیرگذار در جهان و میلیون ‌ها سرمایه‌گذار حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای، به یکی از پربازده‌ترین منابع سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند و بهترین محل برای خرید سهام در بورس خارجی هستند. این بازارها از نظر چگونگی عملکرد و ساختار، با توجه به نوع فعالیتی که در آن صورت می ‌گیرد، متفاوت هستند.

در هر کشور بورس ‌های مختلفی وجود دارند که هر یک با شرایط، قوانین و محدودیت ‌های خود عمل می ‌کنند. بورس‌ ها، محل انجام معاملات اصلی بورسی هستند و بیشترین تعداد شرکت ‌ها و معاملات را در خود جای داده‌اند.

بهترین سهام بورس خارجی برای ایرانیان

به جرات می توان گفت بهترین بورس خارجی برای ایرانیان بازار جفت ارز های فارکس است. علاوه بر آن امروزه در بسیاری از بروکر هایی که به ایرانیان خدمات می دهند ، می توان سهام بورس خارجی را نیز خریداری کرده و معامله کرد.

در مورد بهترین سهام بورس خارجی برای ایرانیان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جفت ارز های فارکس
  2. کمپانی 3M
  3. AES
  4. اپل AAPL
  5. نزدک NASDAQ
  6. داوجونز DJI
  7. شاخص S&P
  8. تسلا TSLA
  9. امریکن ایرلاینز AMERICAN AIR LINES
  10. هلدینگ AlIBABA
  11. آمازون AMZN
  12. EBAY
  13. اینتل INTEL
  14. میکروسافت MICROSOFT

در ادامه بهترین بازار های بورس جهانی را معرفی کرده ایم. ولی تمامی این سهام در بروکر هایی که به ایرانیان خدمات می دهند ، درج نشده است و اگر می خواهید سهام خاصی را بخرید باید ببینید که آیا سهم مورد نظر شما در بروکرتان درج شده است یا خیر؟

در مورد بهترین بورس خارجی برای ایرانیان باید بگوییم اکثر سهام مهم و معروف جهان مانند اپل ، داوجونز ، S&P ، نزدک و … در بسیاری از بروکر های طرف قرارداد با ایرانیان درج شده اند و ایرانیان می توانند این سهام مهم را خریده و معامله کنند.

نحوه ورود به بورس بین المللی
آموزش سهام جهانی و بورس بین الملل

نحوه خرید سهام در بورس خارجی

برای خرید سهام در بورس خارجی ابتدا باید مشخص کنید کدام سهم را می خواهید بخرید. برای مثال می خواهم سهام اپل که در اکثر بروکر ها با نماد AAPL درج شده است را بخرم. این سهم در بروکر هایی مانند آلپاری ، ویندزور ، آمارکتس ، کپیتال اکستند ، فیبوگروپ و IFC markets و … درج شده است.

یکی از معیار های اصلی برای خرید و معامله جفت ارز ها و سهام بورس خارجی بررسی اسپرد آنها است. ما در لینک های قرار داده شده در بالا و در قسمت هزینه ها میزان اسپرد مهمترین سهام خارجی میان بروکر ها بررسی کرده ایم. در مورد نماد اپل بروکر کپیتال اکستند کمترین اسپرد یعنی 0.5 را دارد. پس برای خرید نماد اپل از این بروکر استفاده می کنم.

برای خرید این سهام خارجی ابتدا باید در بروکر ثبت نام کرده و احراز هویت شوید و بعد برای خود یک حساب معاملاتی ایجاد کنید. سپس متاتریدر (ترجیحا متاتریدر 5) را نصب کرده و وارد حساب خود شوید.

نکته : در متاترتریدر 5 نسبت به متاتریدر 4 سهام های بورس خارجی بیشتری درج شده اند.

زینب اصغری

برای مشاهده سهام اپل در پنجره مارکت واچ متاتریدر مانند شکل زیر در قسمت مشخص شده نام AAPL را تایپ کرده و نماد اپل را پیدا کنید و یا کلیک راست کره و گزینه Symbols را انتخاب کنید. سپس از منوی Shares ، زیر منوی Shares USA را انتخاب کنید. و از سهام های بورس آمریکایی AAPL را انتخاب کنید.

نحوه خرید سهام خارجی (1)
نحوه خرید سهام خارجی (1)
نحوه خرید سهام خارجی (2)
نحوه خرید سهام خارجی (2)

بعد از مشاهده سهم اپل با دو بار کلیک بر روی آن می توانید سفارش خرید و یا فروش خود را اوردر گذاری کنید.

نحوه خرید سهام خارجی (3)
نحوه خرید سهام خارجی (3)

نکته: اگر می خواهید سهام خارجی را خریده و به قصد سرمایه گذاری در پورتفوی خود نگهداری کنید ، به پشتیبان بروکر خود پیام دهید تا حساب شما را اسلامی کند. در این صورت به ازای تعداد روز هایی که می خواهید سهم خود را نگه داشته و نفروشید باید به بروکر خود کارمزد پرداخت کنید.

زینب اصغری

در مثال بالا نحوه خرید سهام اپل را توضیح دادیم. خرید مابقی سهام بورس خارجی نیز به همین روش انجام می گیرد. برای مثال سهام امریکن ایرلاینز در بروکر IFC Markets کمترین اسپرد (0.2 پیپ) را داشته و بهتر است برای خرید و معامله این سهم از این بروکر استفاده کنید.

از میان بروکر های هایی که هم معتبر بوده و هم به ایرانیان خدمات می دهند و هم بسیاری از سهام خارجی در آن درج شده است ، می‌توان بروکر IFC Markets را نام برد.

معرفی 10 تا از بهترین بازارهای بورس جهانی (بورس خارجی)

1- بورس نیویورک NYSE

بورس نیویورک یا NYSE یکی از بزرگترین بورس ‌های جهان است که در شهر نیویورک واقع شده است. این بورس در سال 1792 تاسیس شده و در طول تاریخ با تغییرات مختلفی روبرو شده است. در حال حاضر، بیش از ۲۸۰۰ شرکت در این بورس ثبت شده‌اند و معاملات انجام شده در آن برای بسیاری از بازارهای دیگر جهان نیز قیمت گذاری می ‌شوند. ارزش بازار بورس نیویورک $25.0T است.

NYSE در مرکز شهر نیویورک و در ساختمان جدیدی با ظرفیت بالغ بر ۱۵۰۰ نفر و در ۱۱۰ کشور دنیا نمایندگی دارد و بهترین بازار برای خرید سهام در بورس خارجی است.

بورس نیویورک NYSE یکی از بزرگترین و معروف‌ترین بورس‌ های جهان است که در آن شرکت ‌های بزرگ و معروف دنیا معامله می شوند ؛ مانند:

  • سهام شرکت MMM (3M)
  • سهام Abbott Labs
  • Accenture
  • کوکاکولا KO
  • مک دونالد MCD
  • شاخص داوجونز DJI
  • شاخص S&P

2- بورس نزدک NASDAQ

بورس نزدک (NASDAQ) یکی از بزرگترین بورس ‌های جهان است که در شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. نام NASDAQ مخفف عبارت National Association of Securities Dealers Automated Quotations است. این بورس در سال ۱۹۷۱ تأسیس شد و در آن زمان به‌عنوان یک سامانه‌ی الکترونیکی برای معاملات سهام به‌کار گرفته شد.

NASDAQ یکی از بورس‌ های معروف و پررونق دنیاست که در آن شرکت ‌های بزرگی مانند اپل، مایکروسافت، فیسبوک و گوگل معاملات خود را انجام می ‌دهند. نزدک یکی از بهترین بازارها خرید سهام در بورس خارجی است.

از مهم ترین شرکت هایی که در بورس نزدک NASDAQ درج شده اند ، می توان موارد زیر را نام برد:

  • گوگل GOOG
  • اپل AAPL
  • تسلا TSLA
  • فیسبوک FB
  • آمازون AMZN
  • شاخص نزدک 100 (NDX)
  • شاخص نزدک کامپوزیت IXIC

3- بازار بورس یورونکست اروپا EuroNext

بازار بورس یورونکست اروپا (EuroNext) یکی از بزرگترین بازارهای بورسی جهان است که در چند کشور اروپایی اعم از فرانسه، بلژیک، هلند، پرتغال و ایرلند فعالیت می ‌کند. این بازار با ترکیب شدن چندین بازار بورسی در اروپا در سال ۲۰۰۰ شکل گرفت و در حال حاضر دارای بیش از ۱٫۵ هزار شرکت عضو و بیش از ۴۰۰٬۰۰۰ نماد معاملاتی می ‌باشد.

بازار یورونکست به عنوان یک بازار چندملتی، امکان معامله انواع اوراق بهادار از جمله سهام، اختیارات، انواع بلوغ و اوراق مشارکت را به سرمایه گذاران فراهم می‌ کند و بهترین بازار برای خرید سهام در بورس خارجی است.

از مهم ترین سهام بورس یورونکست اروپا EuroNext می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرین ولت GREENVOLT
  • هولدینگ ASML
  • SHEL PLC
  • INTESA SANPAOLO

4- بازار بورس شانگهای

بازار بورس شانگهای (Shanghai Stock Exchange) یکی از بزرگترین بازارهای سهام در جهان است که در شهر شانگهای چین واقع شده است. شاخص بازار بورس شانگهای، شاخص SSE Composite است.

این بازار از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۳ بعدازظهر به وقت محلی (۲ صبح تا ۸ صبح به وقت گرینویچ) کار می‌ کند و سهام شرکت ‌های بزرگی مانند شرکت ‌های بانکی، شرکت‌ های نفتی و شرکت ‌های بیمه در بورس شانگهای به فروش می ‌رسند.

از مهم ترین سهام بورس شانگهای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بانک کشاورزی چین
  • سهام China Life
  • Ping An Insurance
  • بانک بازرگانان چین
  • PetroChina

4- بازار بورس توکیو TSE

بورس توکیو یا Tokyo Stock Exchange (به اختصار TSE) یکی از بزرگترین بورس ‌های جهان و بزرگترین بورس سهام در ژاپن است. این بورس در سال ۱۸۷۸ تأسیس شده و در حال حاضر بیش از ۲۳۰۰ شرکت در آن ثبت شده‌اند و بهترین بازار برای خرید سهام در بورس خارجی است.

از جمله شرکت ‌های بزرگی که در بورس توکیو TSE ثبت شده‌اند می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Toyota
  • Sony
  • Honda
  • Mitsubishi
  • Panasonic
  • شاخص Nikkei 225

6- بازار بورس شنزن

بورس شنژن یک بازار بورس چینی است که در شهر شنژن واقع شده است. این بازار بورس در سال ۱۹۹۰ تأسیس شده و به عنوان یکی از دو بازار بورس بزرگ چین (بازار بورس شانگهای و بازار بورس شنژن) شناخته می ‌شود.

در این بازار بورس، سهام شرکت ‌های داخلی و خارجی قابل خرید و فروش است و به عنوان مرکز تبادل اوراق بهادار در جنوب چین شناخته می ‌شود. از مزایای این بازار بورس، قابلیت دسترسی به سهام شرکت‌ های نوپا و توسعه‌یافته است.

از مهم ترین شرکت های بورس شنزن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • PAB
  • VANKE-A
  • GH-TECH
  • FOUNTAIN
  • ZHENYE

7- بازار بورس هنگ کنگ

بورس هنگ کنگ یکی از بزرگترین بازارهای سرمایه‌گذاری در جهان است و به‌عنوان دروازه ورود به بازارهای سرمایه‌گذاری در چین شناخته می ‌شود. این بازار با نام رسمی “بورس اوراق بهادار هنگ کنگ” شناخته می ‌شود و در سال ۱۸۹۱ تأسیس شده است. این بازار در حال حاضر شامل بیش از ۲۲۰۰ شرکت است و با شعب در شهرهای دیگر چین، شبه جزیره ماکائو و دبی همکاری می‌ کند.

همچنین هنگ کنگ یکی از مهم ترین مراکز مالی در آسیا و جهان است و تأثیر بسیاری بر روی بازارهای جهانی دارد. ساعات کاری بازار هنگ کنگ از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ساعت ۴ بعدازظهر به وقت محلی است.

از مهم ترین سهام بازار بورس هنگ کنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Alibaba
  • Hong Kong Exchanges and Clearing
  • Tencent
  • Sun Hung Kai Properties
  • (Bank of China (Hong Kong

8- بورس بمبئی (هند) BSE

بورس بمبئی (BSE) یا بورس اوراق بهادار بمبئی، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بورس‌ های هند است که در سال ۱۸۷۵ تأسیس شد. این بورس دارای بیش از ۶۰۰۰ شرکت عضو است که در بخش ‌های مختلفی از بازار فعالیت می‌ کنند، از جمله شرکت ‌های معدنی، تولیدی، صنعتی و خدماتی. بورس بمبئی از نظر حجم معاملات، به عنوان یکی از بزرگترین بورس‌های جهان شناخته می‌ شود.

در این بورس، انواع اوراق بهادار از جمله سهام، بانکی، اداری و… معامله می ‌شود و ساعت کاری آن از ساعت ۹ صبح تا ۳:۳۰ بعدازظهر به وقت محلی (ساعت ۵:۳۰ تا ۱۲ شب به وقت ایران) است.

  • RELIANCE INDUSTRIES LTD
  • TATA CONSULTANCY SERVICES LTD
  • HDFC Bank LTD
  • ICICI BANK LTD

9- بازار بورس لندن LSE

بورس لندن یا London Stock Exchange (LSE) یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای سهام جهان است. این بازار در سال ۱۸۰۱ تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ شرکت در آن ثبت شده‌اند. بورس لندن به عنوان یکی از مراکز مهم تجارت جهان شناخته می ‌شود و شاخص FTSE 100 در آن معروف است که شامل ۱۰۰ شرکت بزرگ‌ترین بازارهای بورسی لندن می ‌باشد.

بورس لندن به عنوان یک بازار سرمایه‌ای بسیار حرفه‌ای شناخته می ‌شود و به دلیل قوانین سختگیرانه‌ای که برای شرکت‌ های مدیریتی شده در آن وجود دارد، از نظر سرمایه‌گذاری برای بسیاری از سرمایه‌گذاران جذاب است. بورس لندن نیز به دلیل سابقه و تاریخچه بلند و همچنین حضور بزرگترین شرکت ‌های جهان در آن، به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازارهای سهام در جهان شناخته می‌ شود.

از مهم ترین سهام بورس لندن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Superdry (LSE:SDRY)
  • Wincanton (LSE:WIN)
  • Currys (LSE:CURY)
  • ME GROUP INTERNATIONAL (LSE:MEGP)

10- بازار بورس عربستان Saudi Exchange

بازار بورس عربستان که آن را با نام تداول می شناشیم در سال 2003 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است و در شهر ریاض واقع شده است. این بازار هم اکنون بزرگترین بازار بورس عرب محسوب می شود. شرکت سابیک با ارزش بازار روزانه 72 میلیارد دلار بزرگترین شرکت سهامی بورس تداول است.

از مهم ترین شرکت های بورسی تداول (بورس عربستان Saudi Exchange) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Jabal Omar
  • A.Othaim Market
  • ZAIN KSA
  • Al Rajhi

روش‌ های سرمایه‌گذاری در بورس خارجی

روش ‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در بورس بین‌الملل و خرید سهام در بورس خارجی وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد.

1- معاملات فارکس

در این روش، سرمایه‌گذاران می ‌توانند با خرید و فروش ارزهای خارجی به سود برسند.

بیشتر بخوانید : آموزش رایگان فارکس

2- خرید سهام

در این روش، سرمایه‌گذاران می ‌توانند سهام شرکت‌ ها را در بورس بین‌الملل خریداری کنند و از سود حاصل از افزایش ارزش سهام بهره‌مند شوند.

3- معاملات سهام از طریق قراردادهای آتی

در این روش، سرمایه‌گذاران می ‌توانند با خرید و فروش معاملات فیوچرز یا آتی به سود برسند. در این قراردادها، قیمت سهام در آینده تعیین شده و سرمایه‌گذاران می ‌توانند با خرید و فروش این قراردادها سود کسب کنند.

4- معاملات آپشن

در این روش، سرمایه‌گذاران می ‌توانند با خرید و فروش آپشن ‌ها به سود برسند. در روش معاملات آپشن، سرمایه‌گذاران می ‌توانند به دو شکل Call و Put عمل کنند. در Call، سرمایه‌گذار با پیش‌بینی افزایش قیمت سهم، خریداری می ‌کند و در Put با پیش‌بینی کاهش قیمت سهم، خریداری می‌ کند.

5- معاملات ETF

در معاملات ETF نیز معامله گران می توانند صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس را معامله کنند.

مزایای بازار بورس بین المللی فارکس
مزایای سرمایه‌گذاری در بازار بورس بین‌المللی

مزایای خرید سهام در بورس خارجی

سرمایه گذاری در بورس بین المللی مزایای زیادی دارد که می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی به بازارهای بزرگ

با سرمایه گذاری و خرید سهام در بورس خارجی می ‌توان به بازارهای بزرگ و پویا دنیا دسترسی پیدا کرد که این امر به افزایش فرصت ‌های سرمایه گذاری و بهبود عملکرد سرمایه‌گذاری منجر می ‌شود.

تنوع سبد سرمایه‌گذاری

با سرمایه گذاری در بورس خارجی می ‌توان در شرکت‌ های بزرگ و معتبر از جمله شرکت‌ های فناوری، سازمان‌ های مالی، شرکت ‌های صنعتی و معدنی، شرکت‌ های خدماتی و… سرمایه‌گذاری کرد و سبد سرمایه‌گذاری خود را تنوع بخشید.

امکان مشارکت در رشد شرکت ‌های بین‌المللی

با سرمایه‌گذاری و خرید سهام در بورس خارجی، می ‌توان در رشد شرکت‌ های بین‌المللی موفق شرکت کرد و بهره‌وری بیشتری را از سرمایه‌گذاری خود حاصل کرد.

محافظت در برابر ریسک ارزی

با سرمایه گذاری و خرید سهام در بورس خارجی، می ‌توان در برابر ریسک ارزی محافظت کرد و از نوسانات ناشی از تغییرات ارزی در بازار امنیت بیشتری داشت.

آیا شهروندان غیر آمریکایی می توانند سهام شرکت های آمریکایی را بخرند؟

برای خرید سهام شرکت های آمریکایی هیچ الزامی برای شهروندی آمریکا وجود ندارد. سازمان اوراق بهادار سرمایه گذاری ایالات متحده توسط قانون ایالات متحده تنظیم می شود، هیچ مقررات خاصی وجود ندارد که افراد غیر شهروند ایالات متحده را از شرکت در بازار سهام ایالات متحده منع کند.

با این حال، خرید سهام آمریکایی به واسطه بروکر ها انجام می گیرد؛ و چون ایرانیان نمی توانند در بسیاری از بروکر های معتبر جهانی ثبت نام کنند ، باید ببینند سهام مورد نظرشان در کدام یک از بروکر هایی که به ایرانیان خدمات می دهند ، درج شده است.

برای مثال شاخص نزدک در بروکر کپیتال اکستند درج شده ولی در بروکر HYCM درج نشده است.

نتیجه گیری

در این مطلب از ایتسکا به نقد و بررسی تخصصی نحوه خرید سهام در بورس خارجی پرداختیم. با توجه به مطالب بالا در می یابیم که خرید سهام در بورس خارجی برای ایرانیان می‌ تواند یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاری باشد. با این وجود، باید دقت شود که این نوع سرمایه‌گذاری دارای ریسک‌ هایی مانند تغییرات نرخ ارز، تغییرات قوانین و مقررات در کشورهای مختلف و عدم قطعیت‌ های سیاسی و اقتصادی می ‌باشد.

در هر صورت، بهتر است قبل از هر گونه سرمایه‌گذاری، تحقیقات و بررسی‌ های دقیق انجام شود و نظر خبرگان و کارشناسان مالی نیز در نظر گرفته شود. به طور کلی، ورود به بازار بورس جهانی برای سرمایه‌گذاران می‌ تواند فرصتی برای بهره‌برداری از مزایای بیشتر سرمایه‌گذاری باشد. با این حال، همانند هر نوع سرمایه‌گذاری دیگر، سرمایه‌گذاران باید دقت کنند و به مدیریت ریسک توجه کنند.

سوالات متداول

بهترین بورس خارجی برای ایرانیان کدامند؟

جفت ارز های فارکس
کمپانی 3M
AES
اپل AAPL
نزدک NASDAQ
داوجونز DJI
شاخص S&P
امریکن ایرلاینز AMERICAN AIR LINES
هلدینگ AlIBABA
آمازون AMAZON
EBAY
اینتل INTEL
میکروسافت MICROSOFT

چگونه شروع به سرمایه‌گذاری در شرکت ‌های خارجی کنیم؟

1. ثبت نام در بروکر فارکسی که معتبر بوده و به ایرانیان خدمات می دهد.
2. انتخاب سهامی که می خواهید بخرید.
3. خرید سهم
4. پرداخت کارمزد در صورت نگهداری سهم بیش از یک روز

آیا ایرانی ها می توانند در سهام آمریکا سرمایه گذاری کنند؟

با استفاده از بروکر هایی که به ایرانیان خدمات می دهند ، بله.

آیا می توانید سهام خارجی را مستقیماً از بورس خریداری کرد؟

خرید سهام خارجی از طریف بروکر ها صورت می گیرد.

0امتیازی ثبت نشده

متوسط امتیاز از 0 کاربر

0 رای
0 رای
0 رای
0 رای
0 رای

نظرات و بررسی های کاربران

4 دیدگاه برای “بهترین بورس خارجی برای ایرانیان – نحوه خرید سهام در بورس خارجی

  1. پوریا

    سلام وقت بخیر
    برای خرید سهام یک شرکت چینی از چه بروکری میتوانم استفاده کنم؟

    • زینب اصغری

      سلام ، وقتتون بخیر
      از میان بروکر هایی که به ایرانیان خدمات میدن کمتر بروکری دیدم سهام شرکتای چینی درش درج شده باشه. ولی شاخص SEE که از معروفترین شاخص های بورس چین هستش در بروکر IFC Markets درج شده.

  2. مائده محسنی

    سلام و عرض ادب و احترام
    بنده قصد انجام معاملات اسپات در شرکت ها و بورس های خارج از کشور رو دارم ، امکانش هست معرفی بفرمایید بهترین بروکری که در این زمینه فعالیت می کنه چه بروکری است ؟
    اگر هم به ایمیلم ارسال بفرمایید که خیلی ازتون ممنون هستم

    • زینب اصغری

      سلام وقتتون بخیر
      برای معاملات اسپات یکی از معیار های مهم اسپرد هستش. شما اول باید مشخص کنین کدوم سهم رو می خواین ترید کنین. بعد اسپردای اون رو در بروکرای مختلف بررسی کنید.
      برای مثال نماد داوجونز در فارکس چیف کمترین اسپرد (0.7) ، نماد نزدک در بروکر کپیتال اکستند با اسپرد 0.6 ، نماد امریکن ایرلاینز در بروکر IFC Markets با اسپرد 0.2 ، نماد اپل در بروکر کپیتال اکستند با اسپرد 0.5 گزینه های خوبی برای معاملات اسپات هستند.
      شما برای بررسی و کسب اسپرد بروکر ها برای سهام مختلف اول به لینک زیر مراجعه کنید.
      https://itsca-brokers.com/best-brokers/best-brokers-for-iran/
      روی هر کدام از بروکر ها که کلیک کنین به اطلاعات اون بروکر هدایت میشین و از قسمت “نقد و بررسی بروکر” صفحه بروکر مورد نظر براتون باز میشه.
      سپس از همون ابتدای صفحه روی گزینه “هزینه ها” کلیک کنین و در صفحه باز شده مقایسه اسپرد سهام مختلف رو ببینید.
      در حالت کلی در بروکر IFC Markets سهام خارجی بیشتری نسبت به بقیه بروکر ها که به ایرانیان خدمات میدن درج شده.

ارسال نظر و ثبت امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انصراف

لطفا ابتدا لاگین نمایید.