شاخص رنگین کمانی بیت کوین bitcoin rainbow‌ _ بررسی کاربرد، مزایا و معایب

بازنگری توسط: زینب اصغری
شاخص رنگین کمانی بیت کوین bitcoin rainbow‌ _ بررسی کاربرد، مزایا و معایب -

شاخص رنگین کمانی بیت کوین bitcoin rainbow یک ابزار برای ارزشیابی بلند مدت بیت کوین است. این شاخص از یک منحنی رشد لگاریتمی برای پیش‌بینی جهت‌گیری احتمالی قیمت بیت کوین در آینده استفاده می‌کند. برای کانال منحنی رشد لگاریتم، نوارهای رنگی قرار می‌گیرد که با برجسته شدن آنها افت و خیز بیت کوین نشان داده می‌شود. سرمایه‌گذاران برای معاملات خود می‌توانند از این نمودارها استفاده کنند.

تاریخچه شاخص رنگین کمانی بیت کوین bitcoin rainbow‌

نوارهای رنگی شاخص بیت کوین برای نشان دادن مناطق اشباع خرید، اشباع فروش و اشباع متوسط است که در سال ۲۰۱۴ توسط تروور‌ لوییس‌ معرفی شد. از آن زمان به بعد این شاخص ابزار قوی برای تحلیل بیت کوین مورد‌ استفاده قرار گرفت. مبنای علمی شاخص رنگین کمانی بیت کوین‌ بر اساس رگرسیون لگاریتم قیمت بیت کوین‌ در طول تاریخ بنا شده است.

شاخص رنگین کمانی بیت کوین bitcoin rainbow‌ _ بررسی کاربرد، مزایا و معایب -
شاخص رنگین کمانی بیت کوین bitcoin rainbow‌ _ بررسی کاربرد، مزایا و معایب 1


دقت شاخص bitcoin rainbow

منحنی رشد لگاریتمی می‌تواند محاسبه درستی به شما بدهد و حرکات قیمت را در طی بازه بلند مدتی نشان دهد. صحبت ما این موضوع را تایید نمی‌کند که قیمت بیت کوین در آینده همان کانال را دنبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : لایت کوین چیست؟

نحوه عملکرد شاخص رنگین کمانی بیت کوین

منحنی رنگین کمانی بیت کوین‌ یک نوع منحنی میانگین قیمت بیت کوین در طول زمان است که از ۹ نوار رنگی مختلف تشکیل شده است. هر کدام از این نوارهای رنگی مختلف می‌توانند یک منطقه قیمتی خاصی را نشان دهنده که شامل رنگ‌های زیر است:
آبی تیره: بیش از حد فروخته شده
آبی روشن: خرید قوی
سبز: خرید
زرد: خنثی
نارنجی: فروش
قرمز روشن: فروش قوی
قرمز تیره: بیش از حد خریداری شده

شاخص رنگین کمانی بیت کوین bitcoin rainbow‌ _ بررسی کاربرد، مزایا و معایب -
شاخص رنگین کمانی بیت کوین bitcoin rainbow‌ _ بررسی کاربرد، مزایا و معایب 2

تفسیر شاخص bitcoin rainbow

بیت کوین به عنوان یک دارایی نسبتاً جوانی است که حرکات قیمت آن حالت ناپایداری دارد. با گذشت زمان و با پذیرفته شدن بیشتر، بیت کوین می‌تواند یک حرکت کلی و رو به بالا را در قیمت خود ایجاد کند. اما در همین روند رو به بالایی ایجاد شده، باز در بازار چرخه‌های ناپایداری وجود دارد.
بارها مشاهده شده که در طول چرخه‌های بازار، قیمت بیت کوین افزایش چشمگیری داشته و یا به سرعت کاهش یافته است. شاخص رنگین کمانی بیت کوین در واقع موقعیت قیمت بیت کوین در آن چرخه‌ها را برجسته کرده و می‌تواند در ارتباط با استراتژی سرمایه‌گذاری دیدگاهی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال فارکس
نمودارهای رنگین کمانی بیت کوین در طی هر ۲۴ ساعت، بنا به قیمت پایانی روزانه به روز رسانی می‌شوند که شما می‌توانید به راحتی آنها را مشاهده کنید. شما در هر بازه ساعتی می‌توانید به این نمودارها دسترسی داشته و تحلیل‌های خود را انجام دهید.
موردی که باید به آن دقت کنید آن است که نمودارها صرفاً به عنوان یک ابزار برای تحلیلات احتمالی هستند و همیشه قبل از سرمایه‌گذاریث حتما تحقیقات کلی خود را انجام دهید.

شاخص رنگین کمانی بیت کوین bitcoin rainbow‌ _ بررسی کاربرد، مزایا و معایب -
شاخص رنگین کمانی بیت کوین bitcoin rainbow‌ _ بررسی کاربرد، مزایا و معایب 3

در تفسیر شاخص رنگین کمانی بیت کوین می‌توانیم به رنگ‌های گرم و سرد اشاره کنیم.

  • رنگ های گرم
  • رنگ های سرد

رنگ های گرم

رنگ‌های گرمتری که در قسمت بالایی نمودار شاخص رنگین کمانی بیت کوین وجود دارد، نشان دهنده آن است که احتمالاً بازار بیش از اندازه داغ شده است. تجربه نشان می‌دهد این قبیل دوره‌ها زمان خوبی برای سرمایه‌گذاران استراتژیک هستند تا بتوانند به سود خوبی دست پیدا کنند.

رنگ های سرد

رنگ‌های زرد نشان دهنده دوره‌ای است که معمولاً بازار ضعیف بوده و بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به معامله بیت کوین علاقه نشان نمی‌دهند. این رنگ نشان می‌دهد که زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری استراتژیک جهت انباشته کردن بیت کوین است.

نکات مهم درباره نمودار رنگین کمانی بیت کنین و سرمایه گذاری

نمودار رنگین کمان بیت کوین بر اساس داده‌های تاریخی قیمت بیت کوین رسم شده و می‌توان با کمک آن جهت کلی نوارها را پیش بینی کرد. اطلاعات بلاکچین در این نمودارها وجود دارد که نمی‌توان از آن برای شناسایی فعالیت‌های مختلفی که بازیگران بازار انجام می‌دهند، استفاده کرد.
بیشتر این نمودار می‌تواند جنبه سرگرمی برای شما داشته باشد و نباید آن را بسیار جدی بگیرید. به طور کلی ما توصیه می‌کنیم که از نمودارها و اطلاعاتی که در این سایت وجود دارد، برای تحلیل سرمایه‌گذاری استفاده نکنید.

کاربرد

شاخص رنگین کمانی بیت کوین‌ جهت شناسایی سطوح بالقوه حمایت و مقاومت است. از شاخص رنگین کمان بیت کوین برای تعیین زمان‌های مناسب جهت معاملات خرید و فروش بیت کوین استفاده می‌شود.

شاخص رنگین کمانی بیت کوین bitcoin rainbow‌ _ بررسی کاربرد، مزایا و معایب -
شاخص رنگین کمانی بیت کوین bitcoin rainbow‌ _ بررسی کاربرد، مزایا و معایب 4

شناسایی فرصت های خرید و فروش

زمانی که قیمت بیت کوین در نوارهایی با رنگ آبی تیره و یا سقف قرار می‌گیرد، در واقع زمان مناسبی برای خرید می‌باشد. زمانی هم که قیمت بیت کوین در نوارهای قرمز تیره و یا نوار نارنجی قرار گرفت، می‌تواند نشان دهنده زمان مناسب برای فروش باشد.

پیش بینی بلند مدت

با توجه به نوارهای رنگی که قیمت بیت کوین در آن قرار دارد، می‌توان در ارتباط با روند بلند مدت قیمت حدس‌هایی را زد. به عنوان مثال اگر قیمت بیت کوین در نوارهایی با رنگی سبز و یا آبی تیره قرار داشته باشد، احتمال آنکه قیمت در طی بلند مدت صعود کند بیشتر است. حال اگر قیمت بیت کوین در نوارهای قرمز و یا نارنجی قرار بگیرد، در واقع در بلند مدت احتمال نزول قیمت آن بیشتر است.

مزایا و معایب

از محدودیت‌هایی که شاخص رنگین کمانی بیت کوین دارد، می‌توانیم به عدم دقت بالای آن اشاره کنیم. در واقع شما نباید از شاخص رگین کمان بیت کوین به عنوان تنهاترین منبع اطلاعاتی استفاده کنید، این ابزارها را در کنار سایر ابزارهای دیگر به کار بگیرید.

مزایامعایب
سادگی: درک و استفاده از این شاخص برای همه افراد، حتی مبتدیان، آسان است.عدم تطابق با تحلیل فاندامنتال: این شاخص پویایی بازار رمزارزها را در نظر نمی‌گیرد و ممکن است با تحلیل‌های فاندامنتال در تضاد باشد.
دقت بالا: این شاخص در پیش‌بینی بلندمدت حرکات قیمت بیت کوین سابقه دقت بالایی داشته است.عدم بلوغ: این شاخص در مقایسه با سایر نمودارهای معاملاتی هنوز در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد و ممکن است به تکامل بیشتری نیاز داشته باشد.
حذف حدس و گمان: این شاخص با استفاده از مدل آماری معتبر، حدس و گمان را از تحلیل قیمت بیت کوین حذف می‌کند.مناسب نبودن برای تحلیل کوتاه‌مدت: این شاخص برای تحلیل روند قیمتی کوتاه‌مدت بیت کوین مناسب نیست.
نمایش احساسات بازار: رنگ‌های مختلف نمودار به وضوح احساسات حاکم بر بازار را نشان می‌دهند.نیاز به داده‌های بیشتر: این شاخص برای ارائه بهترین سیگنال‌ها به داده‌ها و زمان بیشتری نیاز دارد.
شناسایی فرصت‌های خرید: این شاخص می‌تواند به سرمایه‌گذاران در شناسایی فرصت‌های مناسب برای خرید بیت کوین در قیمت‌های پایین‌تر کمک کند.عدم پیش‌بینی قطعی: این شاخص نمی‌تواند قیمت آینده بیت کوین را به طور قطعی پیش‌بینی کند.

نتیجه گیری

شاخص رنگین کمان بیت کوین یک ابزار بسیار مناسب برای تحلیل بلند مدت آن است. شما با کمک این شاخص می‌توانید سطوح بالقوه حمایت و مقاومت را شناسایی کنید.
همچنین از این طریق می‌توانید زمان مناسب برای خرید و فروش بیت کوین را تعیین نمایید. اما ما به طور حتم و صد در صد دقیق نمی‌توانیم این ابزار را برای سوددهی و عدم زیان شما معرفی کنیم و تمامی استراتژی‌های لازم به این ابزار را بیان می‌کنیم.
زمانی شما می‌توانید عملکرد خوبی داشته باشید که از پارامترهای اطلاعاتی دیگر هم استفاده کنید. هر چقدر ابزارهای به کار گرفته شده برای پیش‌بینی شما بیشتر باشد و اطلاعات جامع‌تری داشته باشید، بهتر می‌توانید به موفقیت خود برسید.

سوالات متداول

آیا شاخص رنگین کمانی بیت کوین دقیق است؟

خیر ، این شاخص محدودیت هایی دارد و باید از آن در کنار تحلیل های دیگر استفاده کرد.

شاخص رنگین کمانی بیت کوین چیست؟

یک ابزار بلندمدت برای بیت کوین است و از یک منحنی رشد لگاریتمی برای پیش بینی جهت قیمت بیت کوین در آینده استفاده می کند.

0امتیازی ثبت نشده

متوسط امتیاز از 0 کاربر

0 رای
0 رای
0 رای
0 رای
0 رای

ارسال نظر و ثبت امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انصراف

لطفا ابتدا لاگین نمایید.