آموزش صرافی اوکی اکسچنج OKEX – خرید ارز دیجیتال

صرافی اوکی اکسچنج

بررسی صرافی اوکی اکسچنج OKEX

صرافی اوکی اکسچنج در سال ۱۳۹۴ با عنوان شرکت آماتیس کار خود را شروع کرد. و در سال 1396 رسما در زمینه خرید و فروش و صرافی ارز های دیجیتال به فعالیت پرداخت. هدف این شرکت ایجاد یک پلتفرم معاملاتی بود که ایرانیان بتوانند بدون محدودیت و بدون بلوکه شدن حساب در این صرافی افتتاح حساب کرده و سرمایه گذاری کنند و بتوانند به خرید ارز دیجیتال بپردازند.

اکثر صرافی های بین المللی برای ایرانیان تحریم بوده و روز به روز به تعداد صرافی هایی که ایرانیان را تحریم می کنند افزوده می شود. به این دلیل برای ایرانیان بهتر است در صرافی های ایرانی ثبت نام کرده و ارز دیجیتال بخرند. با استفاده از این صرافی می توان حساب خود را به ریال شارژ کرده و ارز دیجیتال خریداری کرد. البته برای شارژ ریالی حساب باید احراز هویت کرده و تایید شوید.

ولی برای معامله و خرید ارز دیجیتال به غیر از ریال می توان بدون احراز هویت هم ارز دیجیتال خرید. صرافی اوکی اکسچنج در زمینه حواله ارزی برای دانشجویانی که همیشه در ارسال ارز برای همایش ها و یا Accept شدن مقاله هایشان با مشکل مواجه بودند ، نیز فعالیت داشته است.

بخوانید: بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

برای مشاهده لیست کامل بهترین بروکر های فارکس به لینک زیر مراجعه کنید.

بهترین بروکر فارکس

ثبت نام صرافی اوکی اکسچنج OKEX

ثبت نام و احراز هویت در صرافی اوکی اکسچنج OKEX بسیار راحت بوده و با طی مراحلی به راحتی می توان در آن ثبت نام کرده ، احراز هویت شد و به خرید و فروش ارز دیجیتال پرداخت. برای ثبت نام وارد سایت https://ok-ex.io/ که سایت رسمی این صرافی می باشد ، شده و دقت کنید در مرورگرتان همین آدرس وارد شده باشد.

صفحه اصلی صرافی اوکی اکسچنج
صفحه اصلی صرافی اوکی اکسچنج

از قسمت مشخص شده در شکل روی حساب کاربری کلیک کرده و روی ثبت نام کلیک کنید.

ثبت نام اوکی اکسچنج
ثبت نام اوکی اکسچنج
ثبت نام صرافی OKEX
ثبت نام صرافی OKEX

در این قسمت اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. ابتدا ایمیل معتبر خود را وارد کرده و سپس برای خود یک کلمه عبور قوی مشخص کنید و بعد تکرار آن را وارد کنید. اگر توسط فردی به این صرافی معرفی شده اید ، کد معرف را در قسمت مشخص شده وارد کنید و اگر کد معرف ندارید نیازی به پر کردن این گزینه نمی باشد.

وارد کردن اطلاعات
وارد کردن اطلاعات

حال یک کد تایید به ایمیل شما ارسال خواهد شد. ایمیل خود را چک کرده و کد فرستاده شده از طرف صرافی را در کادر مربوطه وارد کنید تا ثبت نام شما به اتمام برسد.

تایید ایمیل
تایید ایمیل
اتمام ثبت نام در اوکی اکسچنج
اتمام ثبت نام در اوکی اکسچنج

برای اینکه بتوانید با استفاده از کارت های بانکی خود که ریالی می باشد ، حساب صرافی را با ارز های دیجیتال شارژ کنید ، باید در صرافی اوکی اکسچنج احراز هویت شوید. در ادامه نحوه احراز هویت شدن در این صرافی را بیان خواهیم کرد.

احراز هویت صرافی اوکی اکسچنج

برای احراز هویت صرافی اوکی اکسچنج روی احراز هویت کلیک کرده و مراحل را طبق راهنمایی های انجام شده کامل کنید.

احراز هویت اوکی اکسچنج
احراز هویت اوکی اکسچنج
احراز هویت OKEX
احراز هویت OKEX

در این قسمت باید اطلاعات شناسنامه ای و کارت ملی خود را از قبیل نام ، نام خانوادگی ، شماره موبایل و تلفن ثابت و … وارد کنید.

تکمیل اطلاعات در OKEX
تکمیل اطلاعات در OKEX
پذیرش هشدار پلیس فتا
پذیرش هشدار پلیس فتا

حال باید کارت ملی هوشمند خود و یا گواهینامه خود را در دست چپ گرفته و در کنار صورت خود نگه داشته و عکس بگیرید. و عکس را در کادر نشان داده شده آپلود کنید.

آپلود تصویر کارت ملی
آپلود تصویر کارت ملی

دقت کنید این عکس باید کاملا واضح و روشن بوده و اعداد و نوشته های روی کارت ملی کاملا خوانا باشند. در این قسمت احراز هویت شما به پایان رسیده است.

خرید ارز دیجیتال در صرافی اوکی اکسچنج

برای خرید ارز دیجیتال در صرافی اوکی اکسچنج از قسمت خرید و فروش ارز دیجیتال ، به راحتی می توانید ارز مورد نظر خود را خریداری کنید. اگر قصد خرید ارز دیجیتال را دارید روی گزینه خرید کلیک کرده و ارزی که قصد خرید آن را دارید ، انتخاب کنید.

خرید ارز دیجیتال صرافی اوکی اکسچنج
خرید ارز دیجیتال صرافی اوکی اکسچنج

در قسمت قیمت چهار انتخاب برایتان وجود دارد. اگر قیمت ثابت را انتخاب کنید ، می توانید یک قیمت ثابت برای خرید ارز مورد نظر در نظر بگیرید. اگر قیمت بازار را انتخاب کنید ، قیمت کنونی ارز دیجیتال مورد نظر در بازار در این قسمت لحاظ خواهد شد.

گزینه مدیریت ضرر نیز همانطور که از نامش پیداست ، برای مدیریت کردن حد ضرر مورد استفاده قرار می گیرد. در بند بعدی به توضیح مفصل آن پرداخته ایم. اگر هم گزینه خرید و فروش سریع سریع را انتخاب کنید قیمت گذاری توسط صرافی انجام شده و در سریع ترین زمان ممکن ارز شما را به فروش رسانده و یا ارز دیجیتال مورد نظرتان را برایتان خریداری می کند.

قیمت گذاری صرافی اوکی اکسچنج
قیمت گذاری صرافی اوکی اکسچنج

فروش ارز دیجیتال در صرافی اوکی اکسچنج

برای فروش ارز دیجیتال در صرافی اوکی اکسچنج نیز همانند خرید آن عمل می کنیم. به این صورت که از قسمت خرید و فروش ارز دیجیتال گزینه فروش را انتخاب می کنیم.بقیه مراحل همانند خرید ارز دیجیتال بوده و باید با دقت کامل گزینه های موجود در قیمت گذاری را انتخاب کنید.

فروش ارز دیجیتال اوکی اکسچنج
فروش ارز دیجیتال اوکی اکسچنج

اوکی اکسچنج تریدر چیست؟

اوکی اکسچنج ریدر در واقع بستری فراهم می کند که در آن کاربران و مشتریان بتوانند مانند صرافی های بین المللی با یکدیگر معامله کرده و خرید فروش کنند . در اوکی اکسچنج تریدر صرافی نقشی در قیمت گذاری نداشته و مشتریان قیمت گذاری می کنند. این ویژگی در تمامی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی موجود نمی باشد و فقط صرافی های خاصی این خدمات را ارائه می کنند. فروش مستقیم و معامله مستقیم خریداران و فروشندگان برای مشتریان جذاب می باشد.

مدیریت ضرر در اوکی اکسچنج چیست؟

مدیریت ضرر در اکثر صرافی های ارز دیجیتال وجود دارد. به این صورت که زمانی پیش می آید که مشتری یک ارز دیجیتال را در قیمت مشخصی خریده است. ولی احتمال افت قیمت وجود دارد و احتمالا دچار ضرر شود. در این مواقع مدیریت ضرر بسیار کارساز خواهد بود. به عنوان مثال وقتی یک سفارش فروش باز می کنید و برای ارز مورد نظر قیمتی که قصد فروش آن را دارید ، ثبت کنید.

در قسمت ایستگاه نیز می توانید حد ضرر خود را مشخص کنید. بعنوان مثال اگر برای سفارش فروش خود قیمت ترون را ۱۰۰ زده اید ، می توانید در قسمت ایستگاه آن را ۸۰ وارد کنید. یعنی با حد ضرر ۲۰ ان را برای بفروش. اگر هم فعلا قصد ندارید با ضرر از معامله خارج شوید و احتمال می دهید قیمت در روز های آتی افزایش خواهد داشت ، در قسمت ایستگاه همان مقدار فروش و قیمت مورد نظر خودتان را وارد کنید.

فعال کردن ورود دو مرحله ای اوکی اکسچنج

فعال کردن ورود دو مرحله ای اوکی اکسچنج برای صرافی بسیار مهم بوده و مشتریان باید حتما این مرحله را جهت ورود مطمئن به حساب کاربری خود به انجام رسانند. برای انجام این عمل ، از قسمت امنیت روی فعالسازی ورود دو مرحله ای کلیک کنید.

فعال سازی ورود دو مرحله ای
فعال سازی ورود دو مرحله ای

در این قسمت باید اپلیکیشن Google Authenticator را دانلود کرده و در گوشی خود نصب کنید.

دانلود اپلیکیشن Google Authenticator
دانلود اپلیکیشن Google Authenticator

در مرحله بعدی یک کد به شما از طرف صرافی ارسال می شود و باید آن را در یک مکان مهم یادداشت کرده و به دقت از آن نگهداری کنید. اپلیکیشن Google Authenticator نصب شده روی گوشی را باز کرده و روی علامت + موجود در اپلیکیشن کلیک کرده و بارکد صرافی را با استفاده از گوشی اسکن کنید. اگر به هر دلیلی اسکن برایتان مقدور نبود کدی که مشاهده می کنید را در اپلیکیشن وارد کنید.

اسکن بارکد
اسکن بارکد

در مرحله بعد که پشتیبان گیری از کلید می باشد ، کلید مورد نظر را یادداشت کنید. این کلید برای زمانی است که گوشیتان ریست و یا گم شده و بنا بر هر دلیلی به اپلیکیشن جهت ورود به صرافی دسترسی ندارید. در این صورت با استفاده از این کلید می توانید حساب کاربری خود را بازیابی کنید.

پشتیبان گیری از کلید
پشتیبان گیری از کلید

در این مرحله باید احراز کننده گوگل را فعال کنید. یک کد به ایمیل شما ارسال شه است. آن را در کادر مربوطه وارد کرده و در کادر بعدی کدی را که اپلیکیشن گوگل هر دو دقیقه یک بار تولید می کند ، وارد کرده و ذخیره را بزنید. در این مرحله ورود دو مرحله ای شما به پایان خواهد رسید.

فعال سازی احراز کننده گوگل
فعال سازی احراز کننده گوگل
اتمام فعال سازی ورود دو مرحله ای
اتمام فعال سازی ورود دو مرحله ای

امنیت صرافی اوکی اکسچنج

بنیان گذاران این صرافی برنامه نویسانی بودند تا بتوانند داده های مشتریان را در بستری امن ذخیره کرده و مشتریان در نهایت اطمینان بتوانند به خرید ارز دیجیتال و معامله بپردازند. اطلاعات مشتریان به صورت هش رمز نگاری شده و ذخیره می شود. این نوع رمزنگاری امنیت بسیار بالایی دارد.

همچنین عکس هایی که به صورت سلفی به این صرافی ارسال می شود ، برای امنیت بیشتر به صورت آفلاین ذخیره می شود. برای جلوگیری از هک شدن و حملات دیگر به حساب کاربران ، از ورود دو مرحله ای گوگل جهت ورود به حساب کاربری استفاده می شود. استفاده از این روش امنیت صرافی اوکی اکسچنج را بسیار بالا برده است.

تحریم صرافی اوکی اکسچنج

از آنجا که صرافی اوکی اکسچنج یک صرافی ایرانی می باشد ، برای ایرانیان تحریم نمی باشد. از مزایای اصلی تمامی صرافی های ایرانی این است که با خیال راحت و بدون ترس از بلوکه شدن حساب ها می توانند در آن احراز هویت کرده و سرمایه گذاری کنند. تمامی سرور های صرافی ایرانی در داخل کشور قرار دارد و کسی نمی تواند از خارج ایران حساب های مشتریان را بلوکه کند.

صرافی اوکی اکسچنج
صرافی اوکی اکسچنج

کمیسیون صرافی اوکی اکسچنج

کمیسیون صرافی اوکی اکسچنج نسبت به میانگین کمیسیون هایی که صرافی های ارز دیجیتال جهانی از مشتریانشان دریافت می کنند ، بالا می باشد. اگر شما در نقش maker و یا سفارش گذار به معامله می پردازید ، معاملات شما شامل کمیسیون ۰.۲ درصد خواهد بود.

ولی اگر به عنوان Taker و یا جمع کننده معامله می کنید ، میزان کمیسیون ۰.۴ رصد خواهد بود. میانگین کمیسیونی که صرافی های جهانی از مشتریانشان دریافت می کنند ، ۰.۱ درصد می باشد. برای واریز وجه شارژ کیف پول کمیسیونی دریافت نمی شود. ولی برداشت بعضی ارز های خاص همانطور که در شکل پایین نشان داده شده است ، از طرف صرافی کمیسیون دریافت می شود.

کمیسیون صرافی اوکی اکسچنج
کمیسیون صرافی اوکی اکسچنج

پشتیبانی صرافی اوکی اکسچنج

پشتیبانی صرافی اوکی اکسچنج بر خلاف بسیاری از صرافی های دیگر بسیار خوب و کاربر پسند می باشد. این صرافی هم خدمات چت آنلاین ، ارسال تیکت ، ارسال ایمیل و تماس تلفنی را برای کاربرانش فراهم می کند. خدمات چت آنلاین در روز های شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ شب در اختیار مشتریان قرار می گیرد. در روز های تعطیل و نیز ساعاتی غیر از ساعات بیان شده خدمات رسانی به صورت تیکت می باشد. همچنین می توانید شماره های پشتیبانی صرافی را از سایت یادداشت کرده و در ساعات بیان شده با کارشناسان تماس تلفنی حاصل نمایید.

سوالات متداول

لینک ورود وبسایت اوکی اکسچنج چیست؟

شما میتوانید از لینک زیر وارد سایت اوکی اکسچنج شوید: https://b2n.ir/z30068

آیا ایرانیان در سایت اوکی اکسچنج تحریم هستند؟

خیر . این صرافی ایرانیست و ایرانیان در این سایت تحریم نیستند.

کلام آخر

بازار ارز های دیجیتال روز به روز داغ تر شده و ارزش آنها در دو سال اخیر افزایش اعجاب انگیزی داشته است. بسیاری از افراد در سراسر جهان جذب این بازار شده اند و قصد ورود و خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال را دارند. این بازار برای ایرانیان نیز جذاب بوده و بسیاری از ایرانیان قصد ورود به این بازار دارند. ارز های دیجیتال را می توانند از بروکر های ایرانیان و یا صرافی های ارز دیجیتال خریداری کنند.

در سایت آموزشی ایتسکا ۱۰ بروکر معتبر و نیز صرافی های بین المللی و ایرانی که ایرانیان می توانند در آنها ثبت نام کنند ، معرفی می کنیم. بهتر است قبل از ورود به هر کدام از بازار های سرمایه گذاری ابتدا آموزش های لازم را کسب کرده و بعد اقدام به سرمایه گذاری و معامله کنید.

0امتیازی ثبت نشده

متوسط امتیاز از 0 کاربر

0 رای
0 رای
0 رای
0 رای
0 رای

ارسال نظر و ثبت امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انصراف

لطفا ابتدا لاگین نمایید.