بهترین شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری پیش از عرضه عمومی یا Pre-IPO

بهترین شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری پیش از عرضه عمومی یا Pre-IPO

زمانی فرصت‌ سرمایه‌گذاری در شرکت‌های آینده‌دار، قبل از عرضه عمومی Pre-IPO، رویایی دور به حساب می‌آمد که اغلب برای سرمایه‌گذاران سازمانی با جیب‌های پر از پول محفوظ بود. اما زمان در حال تغییر است و به دنبال آن چشم‌انداز سرمایه‌گذاری خطرپذیر هم در حال تغییر است. در این مقاله، سرمایه‌گذاری‌های قبل از عرضه اولیه عمومی‌ Pre-IPO را بررسی می‌کنیم، جایی که می‌توانید با سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که برای رشد انفجاری آماده هستند، به طور بالقوه سودهای قابل‌توجهی دریافت کنید.

ورود به بروکر میراس برای سرمایه گذاری در IPO ها و ProIPO ها

بازار Pre-IPO برای همه قابل دسترس است

تا پیش از این سرمایه‌گذاری‌های قبل از عرضه اولیه یا پیش‌خرید سهام در انحصار سرمایه‌گذاران بزرگ بود و به سرمایه و ارتباطات قابل توجهی نیاز داشت. با این حال، بازی به طرز چشمگیری تغییر کرده است. سرمایه‌گذاری خطرپذیر در Pre-IPO، دیگر محدود به افراد معدود ممتاز نیست. اکنون، حتی معامله‌گران شخصی نیز می‌توانند در این بازار پرسود شرکت کنند و این بازار بیش از هر زمان دیگری در دسترس است.حالا دیگر  می‌توانید مستقیماً از پلتفرم معاملاتی آشنای خود، مانند متاتریدر، در سرمایه‌گذاری قبل از عرضه اولیه عمومی‌ Pre-IPO شرکت کنید.

Pre-IPO چیست؟

شرکت‌های قبل از عرضه اولیه، بخش منحصر به فردی از بازار را شکل می‌دهند. این‌ها شرکت‌های جاه طلبی هستند که چندین دور تامین مالی را با موفقیت به پایان رسانده‌اند و در حال آماده شدن برای عرضه اولیه عمومی‌هستند. در هر مرحله از سفرشان به سوی عرضه عمومی شدن، ارزش سهام این شرکت‌ها می‌تواند ده‌ها یا حتی صدها درصد افزایش یابد و فرصتی طلایی برای سرمایه گذاران اولیه ایجاد کند.

در واقع پیش فروش عرضه اولیه را Pre IPO می‌نامند. سرمایه داران سهام شرکت را قبل از عرضه اولیه شدن (IPO) می‌خرند. 

Pre IPO یک مرحله قبل از IPO شدن است؛ یعنی شرکت برای تامین سرمایه مورد نیاز خود اقدام به فروش سهامش قبل از IPO شدن در بروکر‌ها می‌کند.

بر خلاف شرکت در IPO یا همان عرضه اولیه سهام که سرمایه‌گذران سهام خود را در روز عرضه در بورس دریافت می‌کنند، در یک Pre-IPO سرمایه‌گذران می‌توانند سهمی از شرکت یا استارت‌آپ را حتی قبل از ورود به بورس خریداری کنند. 

خرید سهم شرکت قبل از عرضه شدن در بورس
خرید سهم شرکت قبل از عرضه شدن در بورس

در واقع با این کار سهام یک شرکت آینده‌دار را با قیمت مناسبی خریداری می‌کنید و منتظر سوددهی در روز عرضه عمومی نیز می‌شوید. 

آیا سرمایه‌گذاری در Pre-IPO ارزشش را دارد؟ 

برای نشان دادن پتانسیل عظیم سرمایه‌گذاری‌های قبل از عرضه اولیه، بیایید به چند داستان موفقیت Pre-IPO در دنیای واقعی بپردازیم:

Snowflake

Snowflake، یک شرکت فناوری اطلاعات با حضور سرمایه گذار افسانه‌ای وارن بافت، به عنوان یک مورد قابل توجه در این زمینه شناخته می‌شود. در مرحله قبل از عرضه اولیه سهام، سرمایه‌گذاران باهوش این شانس را داشتند که سهام را با قیمت متوسط ۱۵ تا ۳۰ دلار خریداری کنند. کمی‌ قبل از عرضه اولیه سهام، تحلیلگران ارزش هر سهم را ۷۰ تا ۸۰ دلار تخمین زدند. زمانی که عرضه اولیه سهام آن سرانجام به بازار آمد، سهام Snowflake با قیمت ۱۲۰ دلار عرضه شد و به سرعت در اولین روز معاملات به ۲۵۳/۹۳ دلار رسید. این رشد چشمگیر منجر به افزایش ده تا پانزده برابری سرمایه برای کسانی شد که زودتر سرمایه گذاری کردند.

کوین بیس: سوار بر موج ارزهای دیجیتال

مثال قانع کننده دیگر کوین بیس است، نامی‌آشنا در دنیای مبادلات ارزهای دیجیتال. قبل از عرضه عمومی، سهام کوین بیس با قیمت نسبتاً متوسط ۴۰ تا ۵۰ دلار برای هر سهم در دسترس بود. با این حال، در روز آغازین معاملات در نزدک، قیمت سهام به ۳۲۸/۲۸ دلار افزایش یافت.

اما جذابیت سرمایه‌گذاری‌های قبل از عرضه اولیه سهام یا Pre-IPO فراتر از تاریخ عرضه اولیه عمومی‌ است. با هر دور موفقیت آمیز تامین مالی، هجوم جدیدی از سرمایه گذاران به این شرکت‌ها سرازیر می‌شود. در نتیجه، سرمایه شرکت افزایش می‌یابد و سرمایه‌گذاران اولیه همچنان به دریافت سودهای قابل توجه ادامه می‌دهند.

چشم انداز سرمایه‌گذاری قبل از عرضه اولیه عمومی

اکنون که جذابیت سرمایه‌گذاری‌های قبل از عرضه اولیه عمومی‌ Pre-IPO را درک کرده‌ایم، بیایید به بررسی برخی از شرکت‌هایی بپردازیم که به‌عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری آینده‌دار در این حوزه هیجان‌انگیز برجسته هستند:

SpaceX

SpaceX که توسط کارآفرین رویایی ایلان ماسک تأسیس شد، اولین شرکت خصوصی است که فضاپیمای خود را به مدار فضا پرتاب می‌کند. رشد نجومی‌این شرکت در هفت سال گذشته با افزایش بیش از ۱۴ برابری سرمایه آن، خیره کننده است. رشد SpaceX یادآور رشد Snowflake است و ثابت می‌کند که شرکت‌ها حتی قبل از عرضه عمومی‌ می‌توانند پیشرفت کنند. با هر دور موفقیت آمیز سرمایه‌گذاری و کمک مالی، سرمایه و سود اسپیس ایکس همچنان افزایش می‌یابد و آن را به یک چشم انداز سرمایه گذاری فریبنده قبل از IPO تبدیل می‌کند. 

Revolut: انقلابی در امور مالی

Revolut، یک شرکت خدمات مالی بریتانیایی، به طور مداوم رشد چشمگیری را در شاخص‌های کلیدی نشان داده است. ارزش آن سال به سال سه تا شش برابر شده است. این گسترش قابل توجه فراتر از ارزش گذاری صرف است و معیارهایی مانند تعداد مشتریان، حجم معاملات و درآمد را در بر می‌گیرد. اگرچه بنیانگذار Revolut، نیکولای استورونسکی، اشاره‌ای به عرضه اولیه اولیه سهام در آینده دارد، اما این شرکت در سال‌های اخیر هیچ مشکلی در تأمین بودجه از طریق راندهای موفق جذب سرمایه نداشته است.

Stripe: غول پرداخت

Stripe، ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، با ارزشی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار، به یکی از بزرگترین عرضه‌های اولیه عمومی‌در تاریخ تبدیل شده است. سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱برای این شرکت بسیار موفق بود، زیرا درآمد و سود خود را به لطف افزایش پرداخت‌های آنلاین در طول همه گیری COVID-19 چند برابر کرد. اعلامیه‌های عمومی‌بنیان‌گذاران Stripe، قصد آنها را برای عمومی‌کردن این شرکت، احتمالاً در اواسط سال ۲۰۲۳ تأیید کرده است، و فرصتی مناسبی است که این شرکت را برای سرمایه‌گذاری قبل از عرضه اولیه عمومی‌ در نظر بگیرید.

Epic Games

اپیک گیمز، استودیوی بازی سازی که به خاطر توسعه فورتنایت مشهور بوده، همچنان یک گزینه سرمایه‌گذاری مورد علاقه است. Epic Games با ۶/۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و سه دور سرمایه‌گذاری قابل توجه به ارزش یک میلیارد، ۱/۵ میلیارد دلار و ۲ میلیارد دلار در سه سال گذشته، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. اگرچه جزئیات مشخصی از IPO هنوز مشخص نشده است، اما درآمد رو به رشد شرکت و توانایی جذب سرمایه جدید حتی بدون عرضه عمومی، آن را به یک چشم انداز جذاب تبدیل می‌کند.

Klarna: قدرت فین تک

Klarna، یک شرکت فین‌تک سوئدی، در آستانه IPO شدن است. Klarna با دسترسی جهانی، خدمات رسانی به بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر در ۲۵۰ هزار فروشگاه آنلاین، رشد ثابتی را نشان داده است. ارقام درآمد سالانه آن هر ۱/۵ تا ۲ سال دو برابر شده است. دور اخیر جذب بودجه ۸۰۰ میلیون دلاری Klarna بر جذابیت آن به عنوان داستانی جذاب برای سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر تاکید می‌کند.

رشد فرصت‌های سرمایه‌گذاری

شرکت‌هایی که در اینجا ذکر شده‌اند فقط نگاهی اجمالی به دنیای سرمایه گذاری‌های قبل از عرضه اولیه سهام بودند. بازار فرابورس (OTC) مملو از شرکت‌های آینده‌داری است که به طور مداوم عملکرد تجاری خود را بهبود می‌بخشند، میلیاردها دلار سرمایه‌ جذب می‌کنند و هر چه بیشتر به عرضه‌های اولیه سهام خود نزدیک‌تر می‌شوند.

دموکراتیزه کردن سرمایه گذاری‌های خطرپذیر یکی از بارزترین روندها در دنیای مالی امروز است. چیزی که زمانی در انحصار سرمایه‌گذاران بزرگ با سرمایه قابل توجه بود، اکنون در دسترس شماست. شما می‌توانید با استفاده از ترمینال معاملاتی خود، فعالانه در این بازار بسیار سودآور شرکت کنید.

رشد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در pre-ipo
رشد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در pre-ipo

در پایان، سرمایه‌گذاری‌های قبل از عرضه اولیه، به معامله‌گران فرصتی منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز برای ورود به دنیای سرمایه‌گذاری خطرپذیر ارائه می‌دهد. با نمونه‌های SpaceX، Revolut، Stripe، Epic Games و Klarna، شاهد این بودیم که چگونه شرکت‌ها می‌توانند حتی قبل از عرضه عمومی‌ به رشدی باورنکردنی دست یابند. از آنجایی که این شرکت‌ها به گسترش و شکوفایی خود ادامه می‌دهند، سرمایه‌گذاران اولیه سودهای قابل‌توجهی را دریافت می‌کنند. بنابراین، وقت آن است که دست به کار شوید، شرکت‌هایی را که به آن‌ها اعتقاد دارید را انتخاب کنید و وارد دنیای سرمایه‌گذاری‌های قبل از عرضه اولیه عمومی‌ شوید.

چطور یک سهم Pre-IPO بخرید؟ 

بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای ورود به بازار Pre-IPO و پیش‌خرید سهام شرکت‌های بین‌المللی، سرمایه‌گذاری از طریق بروکری مطمئن است. در حال حاضر در ایران، تنها بروکر قابل اطمینانی که فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های ونچر کاپیتال را فراهم کرده است، بروکر میراس است. این بروکر علاوه بر اینکه خود یکی از سرمایه‌گذاران فعال در بخش خصوصی است، با استفاده از تجربه چندین ساله‌ای که در بازار دارد، شرکت‌های مناسب برای پیش‌خرید سهام را قبل از عرضه عمومی انتخاب کرده و به سرمایه‌گذاران ایرانی پیشنهاد می‌دهد. 

معمولا Pre-IPO ها سهام خود را با قیمت کمتر پیش‌فروش می‌کنند و خریداران از تخفیفی که برای سهم خورده استفاده کرده و هنگام عرضه اولیه شدن و یا بعد از آن سهمی را که به صورت Pre IPO  از طریق بروکر میراس خریده بودند فروخته و از تفاوت قیمت سود می کنند.

0امتیازی ثبت نشده

متوسط امتیاز از 0 کاربر

0 رای
0 رای
0 رای
0 رای
0 رای

ارسال نظر و ثبت امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انصراف

لطفا ابتدا لاگین نمایید.