بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری دنیا در چه شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری دنیا در چه شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر یا جسورانه اکنون دیگر تنها امتیازی انحصاری برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ محسوب نمی‌شود. حتی سرمایه‌گذاران خرد با سرمایه اندک هم اکنون می‌توانند پیش از عرضه عمومی سهام، در شرکت‌های خصوصی سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر این، می‌توان این کار را از طریق ابزارهای در دسترسی مثل متاتریدر انجام داد. 

باورش سخت است اما حالا می‌توانید با کمترین سرمایه در سهام SpaceX، Revolut Clubhouse، Thrasio، Impossible Foods و بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ حتی قبل از IPO  شدن سرمایه‌گذاری کنید. به این معنا که شما می‌توانید مالک بخشی از کسب و کار این شرکت‌های خوش آتیه شوید و همراه با سایر سرمایه‌گذاران با جذب دورهای سرمایه به کسب درآمد بپردازید.

سرمایه‌گذاری‌هایی که شرکت‌های بزرگ انجام می‌دهند، قبلا در دسترس عموم نبود و به طور انحصاری معامله می‌شد. امروزه ابزارها و پلتفرم‌های متعدد به همه این امکان را می‌دهد که علاوه بر آشنایی با پرتفوی شرکت‌های بزرگ، خودشان هم در سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر شرکت کنند. در این میان، خوب است که با لیست شرکت‌های هدف سرمایه‌گذاران بزرگ آشنا شوید؛ این کار  به شما ایده می‌دهد که احتمال سوددهی چه شرکت‌هایی بیشتر است.

البته همانطور که می‌دانید امکان سرمایه‌گذاری در این بازارها به خاطر تحریم تا کنون برای ایرانیان فراهم نبوده است اما به تازگی شرکت بین‌المللی میراس این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. این کارگزاری، برای اولین بار در ایران دسترسی به IPO و Pre-IPO شرکت‌های بزرگ خارجی در بازارهای بورس جهانی را فراهم کرده است. 

برای آشنایی بیشتر با این فرصتهای فوق‌العاده سرمایه‌گذاری می‌توانید تحلیل‌های منتشر شده توسط میراس را در سایت آنها مشاهده کنید. 

ورود به بروکر میراس برای سرمایه گذاری در IPO ها و ProIPO ها

کدام شرکت‌ها سود بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورند؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری حرفه‌ای، اطلاعات بیشتری در مورد بازار دارند. آن‌ها تیم‌های کاملی از تحلیلگران دارند که دائماً به دنبال بهترین استارتاپ‌ها در بازار هستند. اما مهم‌ترین موضوع این است که آن‌ها مستقیماً با بنیان‌گذاران شرکت‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و نسبت به عموم مردم، اطلاعات بسیار بیشتری در مورد کسب‌و‌کار دارند.

بهترین سود صندوق های سرمایه گذاری
بهترین سود صندوق های سرمایه گذاری

فراموش نکنید که شرکت‌های خصوصی حتی ملزم به انتشار گزارش نیستند، بنابراین سرمایه‌گذاران آن‌ها بیشتر از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران خرد معمولی در مورد شرکت می‌دانند.

به همین خاطر است که در حال حاضر اقدامات بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهترین سرنخ برای معامله‌گری محسوب می‌شوند. قسمت هیجان‌انگیز ماجرا این است که حتی امکان کپی کردن پرتفوی آنها نیز برای شما وجود دارد. 

در این مقاله، می‌توانید با لیستی از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌ترین صندوق‌های مالی جهان آشنا شوید تا دید خوبی نسبت به آینده احتمالی شرکت‌های Pre-IPO بدست آورید.

صندوق سرمایه‌گذاری آندرسن هوروویتز

صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر آمریکایی که با نام  a16z نیز شناخته می‌شود؛ این صندوق در صنعت فناوری اطلاعات بسیار شناخته شده است. بنیانگذاران این شرکت، مارک آندریسن و بن هوروویتز، در ابتدا سرمایه‌گذاران حرفه‌ای نبودند. البته نداشتن سابقه، مانع از موفقیت آنها در یک صنعت بسیار رقابتی نشده است. 

از جمله سرمایه‌گذاری‌های موفق این صندوق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

فیس‌بوک، توییتر، Airbnb، Foursquare، Instagram، Coinbase و بسیاری از شرکت‌های دیگر که در جایگاه خود به رهبران بازار تبدیل شده‌اند.

در حال حاضر امکان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های Pre-IPO  از طریق پلتفرم سرمایه‌گذاری میراس برای سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم شده است. شرکت a16z  از میان شرکت‌های Pre-IPO  ای که دسترسی برای سرمایه‌گذاری در آنها حتی در ایران امکان‌پذیر است، در موارد زیر سرمایه‌گذاری کرده است:

●SpaceX 

●Clubhouse 

●Instacart 

●Udacity

افراد زیادی در دنیا به تحلیلگران Andreessen Horowitz و دانش آن‌ها اعتماد دارند؛ برای همین سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بالا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

صندوق سرمایه سکویا

یک صندوق سرمایه‌گذاری بسیار معروف آمریکایی به نام Sequoia Capital که در سال 1972 توسط دان ولنتاین تاسیس شد. این صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری شرکت‌های فناوری در مراحل اولیه تخصص دارد.

صندوق سرمایه سکویا
صندوق سرمایه سکویا

سکویا به دلیل سرمایه‌گذاری اولیه خود در شرکت‌هایی مانند یاهو، سیسکو، گوگل، پی پال و یوتیوب که بعدها به غول‌های واقعی تبدیل شدند، مشهور شد. این صندوق در سال ۱۹۸۷ در اپل سرمایه‌گذاری کرد.

لیست زیر سهام‌های Pre-IPO  یا قبل از عرضه اولیه سهام است که در حال حاضر در سبد سهام Sequoia در دسترس سرمایه‌گذاران خرد است:

●Instacart 

●Klarna 

●Reddit 

●SpaceX

اگر به نظر تحلیلگران صندوق سرمایه سکویا اعتماد دارید، می‌توانید شانس خود را برای سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها امتحان کنید. 

صندوق سافت بانک ویژن

در لیست این مقاله، نمونه‌هایی از صندوق‌های غیر آمریکایی هم داریم؛ به عنوان مثال، SoftBank Vision Fund. این صندوق مالی ژاپنی یکی از زیرمجموعه‌های سافت بانک است. صندوقی که عمر زیادی ندارد و در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و بلافاصله با تزریق سرمایه ۱۰۰ میلیارد دلاری، به بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر جهان با تمرکز بر شرکت‌های فناوری تبدیل شد.

پورتفولیوی SVF شامل برخی از امیدوارکننده‌ترین شرکت‌های Pre-IPO است:

●Formlabs 

●Klarna 

●Revolut 

●Zume

لطفا توجه داشته باشید که برخی از نام‌ها در این لیست تکرار شده‌اند. شرکت‌هایی مانند SpaceX، Revolut، Klarna، Instacart در پرتفوی بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار دارند. گروه‌های مختلفی از تحلیلگران با رویکردهای متفاوت به سرمایه‌گذاری، سهیم شدن در این شرکت‌ها را سرمایه‌گذاری‌های امیدوارکننده می‌دانند.

همانطور که در بالا ذکر شد، برای انتخاب‌های حرفه‌ای، نظر و تحلیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ مفید خواهد بود. با بررسی این ایده‌ها و برنامه‌ها، می‌توانید پس از انتخاب شرکت هدف، در ترمینال Metatrader 5 خود، در Pre-IPO یک شرکت سرمایه‌گذاری کنید.

در ایران فعلا شرکت بین المللی میراس این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. این کارگزاری، برای اولین بار در ایران دسترسی به IPO و Pre-IPO شرکت‌های بزرگ خارجی در بازارهای بورس جهانی را فراهم کرده است. 

برای آشنایی بیشتر با این فرصتهای فوق‌العاده سرمایه‌گذاری می‌توانید تحلیل‌های منتشر شده توسط میراس را در سایت و شبکه‌های اجتماعی این شرکت، همچون تلگرام مشاهده و دنبال کنید.

0امتیازی ثبت نشده

متوسط امتیاز از 0 کاربر

0 رای
0 رای
0 رای
0 رای
0 رای

ارسال نظر و ثبت امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انصراف

لطفا ابتدا لاگین نمایید.