راهنمای جامع برای سرمایه گذاری در شرکت‌ها قبل از عرضه اولیه عمومی Pre-IPO

راهنمای جامع برای سرمایه گذاری در شرکت‌ها قبل از عرضه اولیه

سرمایه‌گذاری در شرکت‌های قبل از عرضه اولیه سهام می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرسود باشد که در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های سنتی سهام، پتانسیل بازدهی بالا با ریسک کمتر را ارائه می‌دهد. در این راهنما، ما مراحل کلیدی را برای انتخاب صحیح شرکت‌های پیش از عرضه اولیه سهام برای سرمایه‌گذاری‌های شما شرح می‌دهیم. ما نکات را ساده و قابل درک توضیح می‌دهیم تا حتی اگر یک تازه وارد در دنیای سرمایه‌گذاری هستید، آن‌ها را به‌خوبی درک کنید.

ورود به بروکر میراس برای سرمایه گذاری در IPO ها و ProIPO ها

سرمایه گذاری Pre-IPO چیست؟

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، بیایید روشن کنیم که در واقع سرمایه گذاری قبل از IPO چیست. Pre-IPO مخفف “Pre-Initial Public Offering” است. اینها شرکت‌هایی هستند که قبلاً چندین دوره تأمین مالی را پشت سر گذاشته‌اند و در آستانه تبدیل شدن به سهام عمومی‌هستند. سرمایه‌گذاری در شرکت‌های قبل از عرضه اولیه به معنای خرید سهام در یک تجارت خصوصی قبل از عمومی‌شدن آن است، با این انتظار که ارزش آن‌ها در طول زمان افزایش یابد.

پتانسیل برای بازده بالا

یکی از دلایل اصلی جذب سرمایه گذاران به شرکت‌های قبل از عرضه اولیه، پتانسیل بازده قابل توجه سرمایه گذاری آنها است. برای نشان دادن این موضوع به مثال‌های زیر توجه کنید:

پتانسیل برای بازده بالا
پتانسیل برای بازده بالا

Airbnb

در دورهای اولیه، سهام Airbnb تنها با قیمت ۰/۰۲ دلار در دسترس بود. با این حال، زمانی که شرکت سهامی‌ عام شد، این سهام با قیمت ۱۰۵ دلار معامله می‌شد که منجر به بازدهی شگفت‌انگیز ۵ هزار درصدی برای سرمایه‌گذاران اولیه شد.

Snowflake

Snowflake، یک توسعه‌دهنده راه‌حل‌های ابری، در مرحله خصوصی، سهام خود را ۱۵ دلار قیمت‌گذاری کرد. پس از عرضه عمومی، قیمت سهام در روز اول معاملات به ۲۵۰ دلار افزایش یافت که به معنای افزایش بیش از ۱۶ برابری برای سرمایه‌گذاران قبل از عرضه اولیه سهام بود.

نحوه انتخاب صحیح شرکت‌های قبل از عرضه اولیه

اکنون که پتانسیل را درک کردید، بیایید نحوه تصمیم‌گیری آگاهانه هنگام سرمایه‌گذاری در شرکت‌های قبل از عرضه اولیه عمومی‌را بررسی کنیم.

تک شاخ را هدف بگیرید

با هدف قرار دادن شرکت‌هایی با ارزش بازار بزرگ، معمولاً حدود یک میلیارد دلار یا بیشتر، شروع کنید. این استارتاپ‌ها اغلب با عنوان «یونیکورن» یا «اسب تک‌شاخ» شناخته می‌شوند. سرمایه گذاری روی یونیکورن‌ها چندین مزیت دارد:

  • ارزش‌گذاری بالا نشان دهنده اعتماد سرمایه‌گذاران است.
  • کسب‌وکارهای بزرگ‌تر تمایل به پایداری بیشتری دارند و تأثیر عوامل خطر کوچک را به حداقل می‌رسانند.
  • موفقیت در دورهای مالی قبلی، پتانسیل زیاد آینده را نشان می‌دهد.

اعتماد به نظر حرفه‌ای‌ها

وجوهی را که تا امروز در یک شرکت سرمایه‌گذاری شده است در نظر بگیرید. همچنین اینکه چه افرادی تاکنون به این شرکت و سهام آن اعتماد کرده‌اند. نظر حرفه‌ای‌ها می‌تواند ارزشمند باشد. از منابعی مانند Crunchbase یا Pitchbook برای شناسایی سرمایه‌گذاران استفاده کنید. اگر صندوق‌های مستقر با سابقه سرمایه‌گذاری‌های سودآور را می‌بینید، از آنها پیروی کنید.

بازار را ارزیابی کنید

نه تنها شرکت، بلکه بازاری را که در آن فعالیت می‌کند ارزیابی کنید. به دنبال بازارهایی باشید که پتانسیل رشد قابل توجهی دارند، مانند وسایل نقلیه الکتریکی، انرژی سبز یا هوش مصنوعی. سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال در این بازارها می‌تواند سودمند باشد زیرا وقتی بازار رشد می‌کند، همه شرکت‌های درون آن سود می‌برند.

بنیانگذاران را بشناسید

سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار به معنای سرمایه گذاری در رهبری آن هم هست. درباره بنیانگذاران به طور کامل تحقیق کنید:

  • آنها چه کسانی هستند؟
  • چه تجربه و مهارت‌هایی را به شرکت می‌آورند؟
  • پیشینه آنها چیست؟
  • آیا آن‌ها در گذشته استارتاپ‌هایی را با موفقیت راه‌اندازی کرده‌اند؟

پورتفولیوی خود را متنوع کنید

این قانون قدیمی‌را به خاطر بسپارید: «همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید.» این اصل در مورد سرمایه‌گذاری قبل از عرضه اولیه سهام نیز صدق می‌کند. اجتناب از اتکا به یک شرکت واحد؛ در عوض، یک سبد متوازن متشکل از شرکت‌های مختلف در بخش‌های مختلف ایجاد کنید.

پورتفولیوی خود را متنوع کنید
پورتفولیوی خود را متنوع کنید

این تنوع، شانس شما را برای سرمایه گذاری در یک «شرکت موشکی» که می‌تواند سود قابل توجهی به همراه داشته باشد، افزایش می‌دهد.

کاهش ریسک

با پیروی از این قوانین ساده، می‌توانید ریسک‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری خطرپذیر در شرکت‌های Pre-IPO را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در اینجا خلاصه ای سریع از مزایای این دستورالعمل‌ها آورده شده است:

  • ارزش بازار بزرگ: این نشان دهنده اعتماد، ثبات و پتانسیل آینده است.
  • نظرات حرفه‌ای: سرمایه گذاری‌های صندوق‌های قابل اعتماد می‌تواند انتخاب‌های شما را راهنمایی کند.
  • ارزیابی بازار: در بخش‌هایی با چشم انداز رشد امیدوارکننده سرمایه گذاری کنید.
  • ارزیابی بنیانگذار: رهبران شرکت را بشناسید.
  • تنوع: سرمایه‌گذاری‌های خود را برای به حداقل رساندن ریسک گسترش دهید.

دسترسی به سهام قبل از IPO

همانطور که می‌دانید امکان سرمایه‌گذاری در این بازارها به خاطر تحریم تا کنون برای ایرانیان فراهم نبوده است اما به تازگی شرکت بین‌المللی میراس این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. این کارگزاری، برای اولین بار در ایران دسترسی به IPO و Pre-IPO شرکت‌های بزرگ خارجی در بازارهای بورس جهانی را فراهم کرده است. 

برای آشنایی بیشتر با این فرصتهای فوق‌العاده سرمایه‌گذاری می‌توانید تحلیل‌های منتشر شده توسط میراس را در سایت آنها مشاهده کنید. 

0امتیازی ثبت نشده

متوسط امتیاز از 0 کاربر

0 رای
0 رای
0 رای
0 رای
0 رای

ارسال نظر و ثبت امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انصراف

لطفا ابتدا لاگین نمایید.