سایت های مناسب برای بررسی IPO ها

سایت های مناسب برای بررسی IPO ها

سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر دیگر محدود به صندوق‌های حرفه‌ای بزرگ با ذخایر سرمایه عظیم نیست. دنیای سرمایه‌گذاری استارتاپی تکامل یافته است و آن را برای معامله‌گران معمولی قابل دسترس‌تر کرده است. امروز، فرصت شرکت در راندهای سرمایه‌گذاری خصوصی برای استارتاپ‌ها دقیقاً در پلتفرم متاتریدر، به‌ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری‌های قبل از عرضه اولیه عمومی، در دسترس است.

این‌ها سهام شرکت‌های بزرگ جهانی هستند که در مراحل پایانی تامین مالی هستند و چشم اندازهای هیجان انگیزی را برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند. در این مقاله، پنج سرویس ضروری را بررسی خواهیم کرد که می‌توانند به سرمایه‌گذاران خطرپذیر در تصمیم‌گیری آگاهانه و ورود به دنیای سرمایه‌گذاری‌های قبل از عرضه اولیه سهام کمک کنند.

البته همانطور که می‌دانید امکان سرمایه‌گذاری در این بازارها به خاطر تحریم تا کنون برای ایرانیان فراهم نبوده است اما به تازگی شرکت بین‌المللی میراس این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. این کارگزاری، برای اولین بار در ایران دسترسی به IPO و Pre-IPO شرکت‌های بزرگ خارجی در بازارهای بورس جهانی را فراهم کرده است. 

برای آشنایی بیشتر با این فرصتهای فوق‌العاده سرمایه‌گذاری می‌توانید تحلیل‌های منتشر شده توسط میراس را در سایت آنها مشاهده کنید. 

ورود به بروکر میراس برای سرمایه گذاری در IPO ها و ProIPO ها

Crunchbase: گنجینه‌ای از اطلاعات

Crunchbase گنجینه‌ای از اطلاعات برای سرمایه گذاران خطرپذیر است که به دنبال بینش در مورد استارتاپ‌ها هستند.

Crunchbase
Crunchbase

این پلتفرم جامع داده‌های دقیق را در طیف گسترده‌ای از جنبه‌ها ارائه می‌دهد:

  • اطلاعات شرکت: یک نمای کلی روشن از راه اندازی، ماموریت آن، و محصولات یا خدمات آن دریافت کنید.
  • ارزش‌گذاری فعلی کسب‌و‌کار: ارزش فعلی استارتاپ را درک کنید، که می‌تواند برای تصمیم گیری‌های سرمایه گذاری حیاتی باشد.
  • تاریخچه: تاریخچه تامین مالی استارتاپ را بررسی کنید تا مسیر رشد آن را بسنجید.
  • اطلاعات سرمایه‌گذار: درباره افراد یا نهادهایی که در شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند اطلاعات کسب کنید.
  • اخبار: از آخرین اخبار و تحولات مرتبط با سازمان به روز باشید.

رابط کاربر پسند Crunchbase و پایگاه داده قوی آن را به منبعی مناسب برای سرمایه‌گذارانی تبدیل می‌کند که به دنبال اطلاعات به روز در مورد شرکت‌های امیدوار هستند.

Pitchbook: رقیب Crunchbase با یک مزیت منحصر به فرد

Pitchbook رقیب اصلی Crunchbase است و خدمات مشابهی را برای سرمایه‌گذاران خطرپذیر ارائه می‌دهد. با این حال، ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارد:

  • مرتب سازی راحت: مانند کرانچ‌بیس، Pitchbook به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات مربوط به استارتاپ‌ها را به راحتی مرتب کنند.
  • جستجوی پیشرفته: از معیارهایی مانند ارزش‌گذاری، دارایی‌ها، بدهی‌ها، درآمدها و موارد دیگر استفاده کنید تا جست‌و‌جوی خود را برای امیدوارکننده‌ترین استارتاپ‌ها محدود کنید.
  • اشتراک‌ها: Pitchbook اشتراک اخبار و مطالب تحلیلی را ارائه می‌دهد و اطمینان می‌دهد که در مورد استارتاپ‌های مورد علاقه خود، هرچه سریع‌تر مطلع می‌شوید.

قابلیت‌های جستجوی پیشرفته Pitchbook و منابع اضافی می‌تواند برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری عالی هستند ارزشمند باشد.

Mattermark: ابزار جامع نظارت شما

سرمایه‌گذاران خطرپذیر اغلب به Mattermark به عنوان ابزار نظارتی برای ردیابی شرکت‌های جالب، توجه می‌کنند. چیزی که Mattermark را متمایز می‌کند، توانایی آن در جمع آوری داده‌ها از چندین منبع است:

  • تجمع داده‌ها: Mattermark اطلاعات عمومی‌درباره کسب‌و‌کارها را از پلتفرم‌هایی مانند Crunchbase و AngelList، نشریات خبری، گزارش‌های کمیسیون اوراق بهادار، شبکه‌های اجتماعی و غیره جمع آوری می‌کند.
  • تأیید داده‌ها: این پلتفرم دارای تیم متخصصان خود است که قابلیت اطمینان داده‌ها را تأیید می‌کنند و از دریافت اطلاعات دقیق اطمینان می‌دهند.
  • گزارش‌ها و اعلان‌های بصری: اطلاعات مربوط به شرکت‌های ردیابی شده در گزارش‌های راحت و بصری ارائه می‌شود و شما اعلان‌های به موقع در مورد هر گونه پیشرفت در شرکت‌های مورد علاقه خود دریافت می‌کنید.

فرآیند جمع‌آوری و راستی‌آزمایی دقیق داده‌های Mattermark، آن را به ابزاری قدرتمند برای سرمایه‌گذارانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند از آخرین اتفاقات در سبد خود مطلع باشند.

CB Insights: بینش تحلیلی برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه

CB Insights به‌عنوان یک پلتفرم تحلیلی بزرگ که فراتر از اطلاعات راه اندازی فردی عمل می‌کند، متمایز است. تجزیه و تحلیل دقیق صنعت، روندهای بازار، و بینش در مورد شرکت‌های پیشرو در بخش‌های خاص را ارائه می‌دهد.

CB Insights
CB Insights

در اینجا آنچه CB Insights ارائه می‌دهد آورده شده است:

  • تجزیه و تحلیل صنعت: برای درک روندها، چالش‌ها و فرصت‌ها در صنایع عمیق شوید.
  • روندهای بازار: از روندهای فعلی که چشم انداز سرمایه‌گذاری استارتاپی و مخاطره آمیز را شکل می‌دهند، مطل شوید.
  • شرکت‌های پیشرو: اطلاعاتی در مورد فعالان برتر در بازارهای خاص کاوش کنید.
  • تحقیق: CB Insights تحقیقات خود را انجام می‌دهد که می‌تواند منبع ارزشمندی برای سرمایه گذاران مبتدی و با تجربه باشد.

این پلتفرم مورد اعتماد بازیگران اصلی بازار سرمایه‌گذاری خطرپذیر و نشریات اقتصادی مشهور مانند بلومبرگ، نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال است. برای سرمایه گذارانی که به دنبال بینش عمیق در مورد اکوسیستم استارتاپی هستند، این امر ضروری است.

SimilarWeb: تجزیه و تحلیل خدمات وب و برنامه‌های کاربردی

SimilarWeb با تمرکز بر روی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های وب، رویکردی منحصر به فرد را در پیش گرفته است. این سرویس داده‌های مستقلی را در مورد حضور آنلاین یک شرکت ارائه می‌دهد:

  • بینش مخاطبان: مخاطبان آنلاین واقعی شرکت، از جمله تعداد بازدیدکنندگان، حجم ترافیک، جمعیت شناسی و مکان‌های جغرافیایی را درک کنید.
  • منابع ارجاع: مشخص می‌کن که ترافیک آنلاین شرکت از کجا می‌آید.
  • اطلاعات رقیب: در مورد رقبای شرکت اطلاعاتی کسب کنید که به شما در ارزیابی سهم بازار کمک کند.

این داده‌ها برای ارزیابی محبوبیت سرویس‌ها و برنامه‌های کاربردی وب، یک عامل حیاتی بوده و در سرمایه گذاری‌های مدرن بسیار ارزشمند است.

جمع‌بندی

سرمایه‌گذاران خطرپذیر دیگر نیازی ندارند که برای تصمیم‌گیری صحیح سرمایه‌گذاری در دنیای شرکت‌های Pre-IPO، تنها به احساسات و شانس اعتماد کنند. این پنج سرویس – Crunchbase، Pitchbook، Mattermark، CB Insights، و SimilarWeb- ابزارها و بینش‌های لازم را برای نزدیک شدن به سرمایه‌گذاری خطرپذیر به عنوان یک حرفه‌ای ارائه می‌کنند.

با Crunchbase و Pitchbook، می‌توانید اطلاعات جامعی را جمع‌آوری کنید و استارتاپ‌ها را به طور موثر مرتب کنید. Mattermark نظارت دقیقی را ارائه می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که همیشه در مورد پورتفوی خود مطلع هستید. CB Insights دید شما را فراتر از شرکت‌های منفرد می‌برد و دیدی کلان از صنایع و روندها ارائه می‌دهد. در نهایت، SimilarWeb به شما کمک می‌کند حضور آنلاین سرمایه گذاری‌های بالقوه را ارزیابی کنید.

از آنجایی که این سرویس‌ها، شما را با دانش و داده‌ها توانمند می‌سازند، قلمرو انحصاری سرمایه‌گذاری‌های Pre-IPO برای معامله‌گران با هر زمینه‌ای قابل دسترسی است. با استفاده از قدرت این خدمات، می‌توانید امیدوارکننده ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی کرده و سفر خود را به سوی موفقیت در دنیای سرمایه‌گذاری خطرپذیر آغاز کنید.

0امتیازی ثبت نشده

متوسط امتیاز از 0 کاربر

0 رای
0 رای
0 رای
0 رای
0 رای

ارسال نظر و ثبت امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انصراف

لطفا ابتدا لاگین نمایید.